Wiosenne porządki

Wiosenne porządki, choć do wiosny jeszcze trochę czasu zostało, mam na ukończeniu. Lekko przemeblowaliśmy mieszkanie, żeby zmieściło się w nim to, co powinno się zmieścić, a co się nie zmieściło poszło do piwnicy lub na śmietnik. Dzięki temu mamy wygodny warsztacik (koniec z robotą w dużym pokoju i jego zawalaniem sprzętem mało potrzebnym i zaśmiecaniem resztkami wszelakimi). Znalazło się miejsce na krosna, na kołowrotek, na maszyny, skrzynie, skóry, strzały itp. przedmioty rzemiosła codziennego. Kuchnia wzbogaciła się o stół, przy którym można wygodnie usiąść, coś zjeść lub wypić, a także znaleźliśmy miejsce dla zamrażalki, która wreszcie może spełniać swoją mrożącą funkcję. Duży pokój dostał więcej przestrzeni, choć wolierka z papugami wciąż stoi w tym samym miejscu. Za to moje biurko powędrowało pod okno. I naprawdę było to dobre posunięcie.

Od soboty zaczynam się szkolić. Wreszcie. Po takim długim okresie czekania. Utworzyli „mój” kierunek i mogę spokojnie się przekwalifikowywać. Aczkolwiek boję się, że sobie nie dam rady, bo umiejętność zapamiętywania u mnie coś ostatnio siadła i wstać nie chce. Zobaczymy, jak przyjdzie do egzaminów. Najwyżej po prostu nie zdam i się skończy nauka. Choć bardzo bym tego nie chciała.

01-03

Jestem na świeżo po zajęciach. Czuję się głupsza, niż przed nimi. Nie wiem, czym to jest spowodowane. Może ogromem wiedzy, z jaką zderzyłam się na początek? Wczoraj mieliśmy zajęcia z teorii masażu, gdzie poznałam tyle nowych definicji, dostałam tyle nowych informacji, że naprawdę nie wiem, jak je usystematyzować. Chyba czas zacząć czytać polecane przez wykładowcę książki, żeby się z wiedzą nowo przyswojoną oswoić.
Dziś mieliśmy zajęcia z psychologi i socjologii, które uświadomiły mi, że niewiele pamiętam ze studiów. Ale znalazłam większość książek, które mi wtedy pomagały opanować materiał, więc sobie tylko definicje pozaznaczam, żeby się przygotować na egzamin kończący semestr. Do czerwca jeszcze trochę czasu, ale wolę zacząć ogarniać to już teraz, bo nie ufam swoim możliwościom uczenia się. Ostatnio – wydaje mi się – że się nieco pogorszyły. Nic, zobaczymy, jak to wyjdzie w praniu. Póki co, jestem przerażona i boję się, że sobie nie poradzę.

Wiosenne porządki ogarnęły i G., który zadecydował, że koniecznie musimy odświeżyć mały pokój. To co, że wszystko już jest tam poustawiane, uporządkowane i ciężko będzie się dostać na przykład do ścian. Nic nie odstraszyło go przed realizacją zamysłu i tak oto nasz mały pokój został pozbawiony marnych, podziobanych przez papużki tapet i straszy gołymi, zagruntowanymi ścianami. Dzięki A. i P. G. nie musiał się męczyć sam i jeszcze ze mną przy tej demolce. Dziś został pomalowany na nowo sufit, a nowe tapety czekają na przyklejenie do ścian. Nie wiem, czy dziś zrobimy choć część ściany. Się zobaczy.

Póki co okrutnie chce mi się spać. Zajmować się szkołą będę jutro, bo mam już zadanie domowe do zrobienia…

8 komentarzy

Filed under ogólnie

8 responses to “Wiosenne porządki

  1. Inaz

    Głupia żeś jest 😛 Pewnie, że sobie dasz radę. Co masz sobie nie dać?

  2. Sarenzir

    Oczywiście że sobie poradzisz 😀 Ja też w pierwszej chwili przeraziłam się ogromem wiedzy, ale ponieważ to coś co chciałaś robić od dawna to szybko wdrożysz się do nauki 🙂 Trzymam kicuki i bardzo się cieszę że kierunek ruszył !

    • Też się cieszę, ale zaczynam się powoli przerażać tym, że przyszłego weekendu mieć nie będę… od rana do popołudnia zajęcia. A i tak się powinnam cieszyć, bo piątek (jeszcze) mam wolny.

  3. Kwarkus

    Z doświadczenia z „zastałym mózgiem” – najgorszy będzie pierwszy miesiąc. Potem umiejętność uczenia się wróci i przestaniesz mieć poczucie że nie ogarniasz.
    Ale masz całkowitą rację że już zabierasz się za naukę. Trzeba mózgownicę przekonać że darmo larmo, trzeba się wziąć do roboty, nie da rady przeczekać. 😉

    • Bo wiem, ze jeśli nie zacznę jak najszybciej, to nic nie zrobię… umiejętność uczenia inna niż praktyczna mi mocno podupadła…

Drapnij

