No i po pokazie

Chwilę odsapnęłam, zrobiłam i zjadłam obiad i zaczynam wracać do siebie.

Pokaz zrobiony, dzieciaki chyba zadowolone, bo sobie potkały krajkę, pobawiły się czesanką, z której na koniec powstały owieczki biegające po średniowiecznym mieście (wyklejały makietę miasta z pomalowanych przez siebie schematów domków), a ja sobie spokojnie przędłam i tkałam na przemian, opowiadając co z czym się łączy i jak powstaje, pokazując oczywiście na własnym przykładzie.  Zatem zobaczyli, jak się przędzie na wrzecionie, jak tka krajkę na bardku, jak splata sznurki na lucecie i metodą fingerloop… Mogłabym robić takie rzeczy, tylko gdyby chcieli jeszcze za to płacić… a z tym ostatnim, wiadomo, jak jest – wszyscy wszystko chcą mieć za darmo… ech…

Wiecie co? Dobrze, że się trochę wykosztowałam na czesankę, bo różnica w pracy z nią a taką ręcznie wygręplowaną wełną, to niebo a ziemia. Strasznie wygodnie się przędzie nitki z takiej taśmy i są w miarę równe jeśli chodzi o grubość. Chyba zacznę zbierać na bębnową gręplarkę…

Jak koleżanka mi zdjęcia podeśle, to je wrzucę. Swoich nie mam, bo nie było jak robić. A szkoda, bo by się trochę przydało…

2 Komentarze

Filed under hobbystycznie, prace ręczne

2 responses to “No i po pokazie

  1. mp

    Sama chętnie bym pooglądała i potkała 🙂

    • Pewnie mieszkamy od siebie baaardzo daleko…? Bo ja chyba na końcu świata mieszkam, bo mam naprawdę wszędzie daleko do tego, co mnie kręci, bo sklepy są pod rękę, że tak napiszę ;/
      W tę sobotę chcę zorganizować pierwszy Dzień Przędzenia w Miejscach Publicznych, bo pogodynka mówi o słoneczku przez cały dzień 🙂

Drapnij

