Ciasto drożdżowe z brzoskwiniami i kruszonką

Ciasto wyszło naprawdę przepyszne, więc – zgodnie z obietnica wstawiam przepis.

Składniki na ciasto:

  • 500 g mąki pszennej (uzyłam tortowej);
  • 50 g drożdży;
  • 100 ml ciepłego mleka;
  • 130 g cukru;
  • 1 jajo;
  • 130 g margaryny miękkiej (posłużyłam się masłem osełkowym);
  • szczypta soli.

Składniki na kruszonkę:

  • 300 g mąki pszennej (również użyłam tu tortowej mąki);
  • 150 g miękkiego masła (oczywiście – osełkowe);
  • 1 paczka cukru waniliowego.

Na samym początku umyłam i wypestkowałam brzoskwinie, by pokroić je w ćwiartki. Następnie wszystkie składniki ciasta wymieszałam na jednolitą masę. Posłużyłam się w tym celu Thermomixem, który naprawdę wspaniale wyrabia ciasta wszelakie. W czasie, kiedy wszystko się ładnie mieszało, wysmarowałam blachę do ciasta masłem oraz przesypałam bułką tartą. Gotowe, zamieszane dobrze ciasto rozłożyłam na blasze i odstawiłam na bok.

Zajęłam się kruszonką. Jako że nie miałam na stanie gotowego cukru waniliowego, zrobiłam go sama przy pomocy Thermomixa z połowy laski waniliowej i 100 g cukru. W skład kruszonki weszły tylko 32 g tak przygotowanego cukru, bo taka jest standardowa wielkość torebki. Wszystkie składniki wymieszałam na w miarę jednolitą masę.

Na wcześniej przygotowanym cieście rozłożyłam ćwiartki brzoskwiń, a potem wszystko przykryłam kruszonką, drobiąc ją w palcach.

Tak przygotowane ciasto włożyłam do wcześniej nagrzanego do 50 stopni Celsjusza piekarnika i pozwoliłam ciastu rosnąć przez 20 minut. Po tym czasie zwiększyłam temperaturę do 200 stopni Celsjusza i pozwoliłam ciastu się piec przez  30 minut.

Po wyjęciu go z pieca i przestudzeniu okazało się, że jest idealne do kawy lub herbaty. Nie za słodkie i nie za suche.

Smacznego 🙂

 

Dodaj komentarz

Filed under kuchennie

Drapnij

