Pierwszy śnieg

Zima naprawdę w tym roku sobie odpuściła. Dopiero dziś u nas pojawił się prawdziwy śnieg. I nie, nie jestem za bardzo z tego zadowolona. Jakoś już dawno śnieg przestał mnie cieszyć. Narty mnie nie ciągną, na sanki nie ma gdzie tu się wybrać, a bałwanów jest za dużo wokół, żeby lepić kolejnego.
Praca zabiera mi bardzo dużo czasu z dnia, który teraz jest okropnie krótki. Nie potrafię wstać o szóstej, tylko śpię do wpół do ósmej, a potem w ogólnej szarówce nie jestem w stanie się za nic zabrać. Klikam bezmyślnie na kompie i nic więcej.
Pod koniec stycznia rozstanę się z moją współpracownicą Kasią. Strasznie mi będzie jej brakowało. I to nie dlatego, że wie więcej ode mnie, a po jej odejściu wszystkie obowiązki spadną na mnie. Po prostu polubiłyśmy się i naprawdę wspaniale by nam się razem pracowało. No ale… wyszło, jak wyszło.
Czytam inne blogi i na każdym już choinka, już porządek, już popakowane prezenty, a ja nadal w powijakach… znów wszystko na ostatnią chwilę…
Chleby na szczęście udało mi się zrobić. Urosły, mogą iść zaraz do pieca. Będą jak znalazł, bo poprzednie się już skończyły. A przed świętami mogę nie mieć czasu na dopieczenie paru bochenków. Może zrobię. Żeby był domowy chleb w domu na święta. Jeszcze pierożki we francuskim cieście, jeszcze bigos staropolski, miodownik… W piątek mam urlop. Powinnam zdążyć. Mam przynajmniej taką nadzieję.
Jakoś nie czuję gorączki przedświątecznej. Jakoś ten klimat w codziennej lataninie i górze problemów całkowicie zanika. I to nie tylko w tym roku. W poprzednich było podobnie. Niekiedy nachodzi mnie ochota, żeby się zamknąć w czterech ścianach i nigdzie nie wychodzić. Wyłączyć wszystkie komunikatory, telefon, nie wchodzić na żadne fejsbuki i naszeklasy, odciąć się całkowicie od świata i zapomnieć o nim.
Ech… nic to… łeb tylko boli…
1 komentarz

Filed under kuchennie, praca zawodowa, życie

One response to “Pierwszy śnieg

  1. Mikołaj

    czarem przychodzą takie dni kiedy każdy chce pobyć sam na sam ze sobą.

Drapnij

