Genesis

Wszystko opiera się na domysłach, na plotkach, wspomnieniach wygrzebanych gdzieś z głębin niemłodej pamięci, wyblakłe, jak stare fotografie zbyt długo wystawione na działanie słońca.
O swojej rodzinie wiem niewiele. Ciężko mi też spamiętać wszystkie powiązania rodzinne. Podziwiam ojca, że potrafi z taką gracją się wśród nich poruszać i nigdy nie popełni błędu. Strzępki informacji zrywa wiatr codziennych zdarzeń i unosi gdzieś poza granice pamięci.
Kiedy oglądam, jak to ludziom pomagają odnaleźć korzenie, włącznie z podróżami do miejsc, gdzie żyli przodkowie. Czasem to naprawdę egzotyczne podróże. Nie, nie marzę o takich wycieczkach, ale chciałabym móc poznać swoje korzenie, ale tak dogłębnie. Poznać niedostępne aktualnie detale. Niestety, nie mam na zbyciu paru tysięcy, by zapłacić detektywowi za prześledzenie rodzinnej przeszłości. Ani sama nie mam czasu i „wejść”, by zrobić to własnoręcznie.
Zatem pozostaje mi czekać na strzępki albo znaleźć bardzo dobrze płatną pracę lub dużo wolnego czasu, by odszukać wszystkie części genealogicznej układanki…
8 komentarzy

Filed under życie

8 responses to “Genesis

  1. Haaszek

    Śpiesz się. Zapisuj wszystko, czego się dowiesz nawet nie sięgając daleko w przeszłość. Nagrywaj wspomnienia, zbieraj zdjęcia.
    Miałam wielkie plany, że rodzinne drzewo genealogiczne wzbogacę we wspomnienia Babci, ciotek – i już ich nie ma, nie zdążyłam. I nie ma kogo zapytać. Miałam napisać list do przyjaciela z dzieciństwa mojego Taty, który przeprowadził wywiad moją Babcią. Nie napisałam, a on umarł.
    A niedługo ja zapomnę to, co pamiętam. I nic po nas już nie pozostanie.

  2. Nieimiennik

    Ja się noszę z takim zamiarem już dobre kilka lat … i na noszeniu się kończy :-/
    Może chociaż tobie będzie zależało ciut bardziej? Przetrzyj szlaki 🙂

Drapnij

