Zamotylenie…

Nadejszla wielkopomna chwila…
Wielkopomna, bo mało razy mamy możliwość oglądać zaćmienia. Zwłaszcza te pełne.
Niestety, moje oglądanie nie objęło tego ostatniego. Z prostej przyczyny: nie byłam na Syberii, a tam właśnie można było obejrzeć to fantastyczne zjawisko.
Przez starą płytę CD, po kilkanaście sekund, ryzykując utratę wzroku i śmiertelny upadek z okna, patrzyłam na to, na co Natura pozwoliła mi patrzeć. Na uśmiechnięte słońce. Uśmiechnięte, bowiem księżyc zasłonił jego górną część.
Niestety, aparatu nie miałam przystosowanego do fotografowania słońca. mimo usilnych starań nie udało mi się uchwycić niczego sensownego.
Przeniosłam się na stronę internetową, gdzie z pomocą kamer internetowych mogłam obejrzeć pełne zaćmienie na Syberii.

 

Trójkątne słońce widziane przez filtry na kilkanaście minut przed punktem kulminacyjnym wprawiło mnie w osłupienie.

 

Z trudem przebijały się promienie słoneczne przez chmury,

 

jakie zawisły dziś na syberyjskim niebie.

 

Przez większość czasu kamera rejestrowała jedynie ciemność. Bynajmniej nie spowodowaną zaćmieniem.

 

Niestety, dzięki kłopotom technicznym nie zobaczyłam punktu kulminacyjnego. To ostatnie zdjęcie, jakie udało mi się przechwycić:

 

Kolejne zaćmienie szykuje się w Polsce. W 2137 roku. O ile dobrze pamiętam. Może uda mi się je obejrzeć na żywo? W przyszłym życiu?

————————————————————
Serdecznie dziękuję portalowi astrohobby.pl za udostępnienie swoich kamer na stronie internetowejhttp://live.astrohobby.pl/video/ skąd pochodzą zrzuty zaprezentowane w blogu.

1 komentarz

Filed under paranormal

One response to “Zamotylenie…

  1. Inaz

    A to było częściowe zaćmienie, następne będzie w 2010 🙂 co jest pocieszające, prawda? 🙂 a to w 2137 to całkowite, które było też parę lat temu.

Drapnij

